torsdag 21 oktober 2010

Mer jul

Oj, oj, oj vad tiden går...
Här kommer mer av mina 100 alster. Ett enkelt julkort som är beställt av min mor. Jag har velat dekorera mer, men  är det beställt enkelt så blir det så.


Sen så har jag altrat ett par tändsticksaskar. Det är mamma som ska ha dom, så gissa vad??!! Inte så mycket dekos...


Inte så illa... Men nästa askar ska jag göra åt mej själv, och då blir det andra bullar...
Till slut så har jag gjort några jultags  Enkla, men jag är ändå nöjd med resultatet...



Det var allt för nu. Återkommer med de sista alsterna senare. Vi har lite fullt upp här hemma med att måla och tapetsera vardagsrummet. Det följer ju med en massa annat jobb också... Riva gamla tapeter,  spackla , putsa, grundmåla.... You name it!!!
Lägg då till att thomas jobbar skift och så är det ju jakt med våra taxar Mike och Tyson. Så då förstår ni ju prioritetsordningen...
Det är lite rörigt i vardagsrummet, men det är bara blunda för allt elände...

Näpp, nu ska jag ta och klämma i mej lite lunch. Sen kanske jag tar fram lite papper och ser om jag får nån inspiration att göra nåt kort...

Kram på er alla // Kikki

9 kommentarer:

Lena B E sa...

Jättefina alster du gjort!! :)
Jaa, beställer dom enkelt så blir det ju så, dom får ju skylla sig själva eller hur? ;) Hi hi.
Tusen tack för länken vännen, dom var roliga att göra dom där korten. Nu är det snart dags att testa någon ny vikning, jag har blivit utmanad av en av mina bloggvänner att testa två för mig nya vikningar, så det får jag väl så lov att göra. hihi ;) Det ska bli roligt, det är ju alltid roligt med nåt nytt!! :)
Här kom det lite snö igår men det är bara på våran skuggiga tomt det ligger kvar, hos grannarna är det borta. Men kallt är det, brrr! Ha det så bra och ha en jättemysig helg! Lycka till med renoveringen.
Kramar från Lena

Cornelia sa...

Åh, så mycket fint och juligt! Tänk, va? Här sitter man två månader i förväg och tycker att "det är bäst jag skyndar mej nu, så jag hinner till jul!".

Knasigt. Men det är ju så... många kort och tags och allt möjligt som man vill göra.

Söööta grannflickor du har, förresten! Och duktiga!

Anna-Karin Öberg sa...

Vilka fina alster du har gjort...du ska vara supernöjd över dem.
Nu börjar man få lite julkänning.. kanske skulle man börja med lite julpyssel..det brukar ju ta sin tid.
Jag har ju en hel del uppstämplat material att leka med ( tack ).

Ha en trevlig kväll.. väntar med spänning på nya alster att beskåda.
Kramisar A-k

Anna sa...

Superduper duktiga du!!! Vilka kanonfina alster du har gjort! Du är så kreativ och du hinner så mycket.
Alla alster som du har gjort och hela utseendet på din blogg gör att man börjar få julkänslor!

Kram//Anna

Pimmi sa...

Grattis på din dag. Mitt paket till dig kommer i din postlåda strax före 15.00 idag. Jätteläckert kort.

Kram Emma

Lena B E sa...

Hipp hipp Hurra på din födelsedag! GRATTIS vännen!
Ha en jättebra dag. :)
Kramar från Lena

Britt-Inger sa...

Himmel så mycke härliga julting du gjort. Ibland kan det vara ganska skönt att inte behöva dekorera så mycke. Om inte annat så går det lite fortare ;)
Jag får gratulera på din födelsedag eller....Ser på Lenas kommentar ovan att du fyller år. Hoppas på en bra dag och mycke presenter ;)
Födelsedags kram, BI

Catharina sa...

Oj så mycket fina laster du har gjort.Tiden går ju så fort nu fram till jul så det är bra att få sätta i gång med julkort tillverkningen.Själv har jag inte gjort så många ännu men det kommer mera....och flera...
Ha en trevlig helg!
Kram Catharina

NuttesPyssel sa...

Vilka jättefina och roliga tänsticksaskar! Jultagsen är också fina!
Ha en trevlig helg. Kram