torsdag 7 oktober 2010

ScrapLyckans CC.

Var med i Scraplyckans CC som var i helgen, och orkade  med 4 utmaningar. Jätteroliga utmaningar var det, önskade bara att jag inte skulle ha haft så mycket värk...
I alla fall så kommer resultaten här...

Det här gick ut på att skapa ett kort eller LO som skulle  associera till höst. Jag är verkligen ingen höjdare på att göra LO´s, men ändå är jag rätt så nöjd med resultatet.

Den här asken gjorde jag efter en bingobricka. Jag valde en rad med bling, blommor, cardstock, floss och thickers. Den är mycket finare i verkligenheten...

Jaha, få se då... Här skulle man inspireras av en bild, och jag fastnade för den fina blombukettten och silkespappret runt buketten. I stället för silkespapper så klippte jag sönder en gammal sidenblus, och sattte bakom blommorna. Inget märkvärdigt kort, men hyfsat bra resultat.


Sist ut är utmaningen som gick ut på att scrappa snabbt. En halv timme hade man på sig att göra ett kort eller en Lo. Och jag kan tala om att fast det är ett enkelt och inte mycket dekos på det, så tog det ändå 28 min att göra. Självklart är det en insida också, men den är också enkel. Bara en vit CS med rivna kanter. Jag trodde inte att det skulle vara så knepigt att få ihop ett enkelt kort, på den tiden.

Nu har jag inte många alster kvar att göra innan shopping...  Hinner nog klart innan helgen, när det är scrapträff med NLS. Där ska jag handla lite smått och gott Tyvär kan jag inte vara med och scrappa, men ett besök under lördagen ska jag hinna med. Och så ska jag hålla en demo på söndag och visa hur man gör de fins askarna.
Det är nämnligen så att min äkting jobbar natt både fredag och lördag, och sonen är borta så det finns ingen hundvakt. Men jag tar dom i bilen den lilla stund det tar att kolla in mina scrapvänner...

Det går ju inte att lägga ut alla alster som jag gjort, så ni får dom några åt gången...

Ha en skön dag.

Kram // Kikki

3 kommentarer:

Titti sa...

Oj så mycket fint du har gjort, och vet själv att det inte alltid lätt när man har värk konstant.Men man är väl född envis eller?
Hoppas du får kul med att shoppa.

Jättekramar från Titti

Titti sa...

Hej Kicki!
Mallarna har jag köpt på hobbyochhantverk.se

Kramis från Titti

Karin sa...

glömde ju säga att jag tycker att du gjorde såååå himla fina alster till cc´n! Gillar särskilt den lilla asken -underbar!
kram kram!