tisdag 16 november 2010

Mycket på scrappingfronten... Och julkort!!!

Japp. Det blev ett par julkort till :-)


Jag har stämplat med Versamark green tea, och embossat med clear. Fint blev det... Papprena är från restlådan, så jag har ingen aning om vad märket är. Blommor, bling och spets är från mina gömmor...

Nästa kort har jag gjort från Lisa Olsi´s skiss igen. Den är med i trissutmaningen som jag berättade om förr. Skisserna föll mig i smaken, så jag kommer att använda mej av dom fler gånger...


Här har jag också embossat stämpelmotivet på samma sätt som förra kortet. Pappret som jag använt är slut ,så jag kan inte kolla vilket märke, men det kan vara Bo Bunny. Blomman är från en isärplockad ljusmanchett, spetsen från mina gömmor och hängena och pärlorna tror jag är från Pagoni.

Sen ska jag bara tala om att här framöver blir det många kvällar och dagar med scrapping. Den 18/11 har NLS månadsträff, och då skulle Carina från Scrap-Ateljen komma dit och hålla en work-shop om hur man gör ett minialbum. 21/11 är det tematräff med NLS, och då kommer Änglafröjd från Arvidsjaur att vara där
och ha en workshop.
Tisdag 23/11 är det scrapkurs. Sen är det dags för NLS julfest!!! Den 5/12 blir det av. Med julmat scrapping och tomtebesök... Då ska Kontorsteknink från Älvsbyn vara däe med sin butik. Ni kan tro att det ska bli skoj!!!
Sen så kommer det ytterligare en julfest som jag anmält mig till. Den 11/12 har Nettan i Vännäs sin julfest, och dit har jag änmält mej. Ska bli så himla skoj att träffa min vän Anette, och lära känna nya scrappartjejer. Då har jag ev. tänkt boka vandrarhem och sova över, eftersom festen håller på ändå till 24.00. Men vi får väl se hur det blir...
Japp... Det var min scrapparkalender fram till jul. Trevligt att ha så mycket planerat, för det lär säkert bli en hel del pysslande hemma också...

Nu ska jag väcka övriga familjen så vi får i oss lite frukost. Simon har sovmorgon och ska ta 10 bussen, medans gubben min har ledigt hela veckan... Och blir det som vi har tänkt,så får Haparanda och IKEA besök av oss på lördag....

HA EN HÄRLIG DAG!!!

Kram // Kikki

7 kommentarer:

Pimmi sa...

Åhh vilken härlig tid du har framför dig :)
Ska säga att vi har ganska lika scrapkalendrar du och jag, men tyvärr tror jag att jag måste hoppa nått, har dock inte bestämt mig för vad än :(

Snygga kort. Kram Emma

Britt-Inger sa...

Härliga julkort! Du har till hela släkten och mer där till, eller...
Hittade du tomte motiven?
Ser du ska till Nettans julfest, va kul, det ska jag med ;)
Ha en skön dag och vecka och du, handla inte för mycke på Ikea nu ;)
Kram, BI

Carina sa...

Så fina julkort!!! Skulle behöva lite av din energi... roligt att su ska till Nettans julfest, då ses vi där! Träffade några från Piteå på pysselträffen i Umeå i lördags. Trevliga tjejer(jag satt med dom). ha det gott!! kramen

Anna sa...

Vad du är duktig!! Snygga julkort är det också.

kram//Anna

Lena sa...

Superfina julkort och vilken trevlig kalender du har framöver. Ha det bäst. Kram Lena

NuttesPyssel sa...

Så fina julkort! Rött och grönt. Julens färger.

Ha en fin helg.

Titti sa...

Kul att se dina fina alster, testade själv....det blev inte bra?
Tack för dina värmande kommenater.
Kram Titti