söndag 28 november 2010

1:a advent.

Som jag har längtat efter 1:a advent!!! Städat, pyntat, bakat.... är det inte hos mej!!! Jo, städat har jag gjort. Ljusstakarna och stjärnorna är i fönsterna. Men sen är det inget mer... I vanliga fall så är alla ca 400 tomtar också framställda, men detta år tar det nog lite längre innan de hittat sina platser...
Vi har gjort om i vardagsrummet, så mycket av möblemanget är inte kvar. Väntar på våran nya soffa, men de ringer ju aldrig och säger att den kommit!!! Sen ska vi iväg till IKEA och inhandla lite mer möblemang, men innan jul ska det väl vara klart...
Jag har nu härjat och gått an med all städning och fönsterputsning, så nu väntar ett par dagar med ont, ont, ont. Men... det går om.

I alla fall så har jag gjort en liten julskottkärra. Och den blev sååå fin!!! Satt i lite skumtomtar och ett par små paket... Hittade mallen HÄR, ifall ni har lust att prova på att göra en.



Senare idag ska vi ta och gå en sväng på byn. Det är aktiviteter i hela byn denna dag. Affären har öppet, hembygdsområdet är öppet, bönhuset har också öppet(där ska några scraptjejer sitta och sälja sina alster), antik och kuriosa affären är öppen, grillen serverar jultallrik(mums!) Ja, ni må tro att det är full rulle i Lillpite idag. Nästan så att man går man ur huse denna dag. Och nu då det nästan är blida utomhus. Termometern visar bara -10 grader!!!

Nä, nu ska jag ta och springa i duschen, starta en jul CD och den bara njuta...

Önskar er en skön och trevlig 1:a advent...

KIKKI

1 kommentar:

Bodil sa...

Hei :)
Trillebåren du har lagd ble kjempeflott. Nydelig pyntet. Så fint at du ville prøve på malen min, og tusen takk for at du linker til meg.
Så artig at du fyller den med godteri :)
Ønsker deg en fin adventssøndag.
klem :)