söndag 14 november 2010

Ännu Mer jul...

Ja hörrni, här är det full fart på julkortstillverkningen. Men det tillverkas annat än julkort...
Jag hittade beskrivningen till dessa i senaste Magnolia Ink. Dom var superkul att göra, så det blir än dessa 3.
Inne i "smällkaramellerna" har jag gömt en liten ask "efter 8".
Den röda är gjord med Magnolias julpapper, stämpel från årets Magnolia julkollektion och dekorationerna är blandade...


Nästa 2 "smällkarameller" är helt underbara... Pappret är från Melissa Frances, och är så dekorativt i sig att jag inte vill dekorera nåt mer. Möjligen att jag sätter dit några halvpärlor i hörnen, när jag fått tag i några där färgen stämmer. Spetsen har jag köpt på SYMA här i Piteå...




Här är det en riktig vinterdag. Termometern visar -16 grader, och snön knarrar under skorna. Småfåglarna invaderar fågelbordet, så vi får fylla på det med frön varje dag.
Idag ska vi fira pappa, med en blomma. För svärfar tänder vi ett ljus, och sänder en tanke till honom... Sen blir det väl att bjuda på middag. Vad det blir har jag inte riktigt bestämt. Vi får väl se...

Nu ska jag fortsätta mitt skapande. det blir väl ett par julkort skulle jag tro...

Ha en bra fortsättning på söndagen.

Kram // Kikki

4 kommentarer:

Anna sa...

Åh så fina smällkarameller!!! Jag har faktiskt ritat av den här mallen av C, som hon fick av dig! Jättefina, må jag säga!

kram//Anna

Titti sa...

Så fina smällisar. Blir avis, har försökt men det blir fel. Och idag är jag arg....inte på dig. Annat.
Vill börja igen och scrappa....

Pimmi sa...

Dom är ju så snygga dina smällkarameller.
Kram Emma

Catta sa...

Den var ju jättekul att göra! Har köpt ett gäng AfterEight och ska sälja på skytsöndag, tack för mallen!
KramCatta