söndag 7 februari 2010

Lena BE´s färgutmaning.

Så har jag då nappat på min 1:a utmaning. Det är Lena som firar 10 000 bloggbesökare. Så här lyder utmaningen:

Utmaningen går ut på att ni gör något i färgerna GULT, ORANGE OCH GRÖNT. Nyansskillnader och vitt är naturligtvis tillåtet, övriga färger får ni använda sparsamt av. Det spelar ingen roll vad ni gör, altrat, kort eller layout, allt är tillåtet bara ni gör det i gult, orange & grönt. Ni gör ert alster, lägger upp det i eran blogg, skriver några ord här i detta inlägg och gör en direktlänk till ert alster. Deltar ni med fler än ett alster så måste ni göra ett inlägg i er blogg, och skriva en kommentar + lämna en direktlänk här för varje alster ni gör.


Alltså, 1 bidrag = ett inlägg i eran blogg och en kommentar med direktlänk här i detta inlägg.

2 bidrag = 2 inlägg i eran blogg och två kommentarer med direktlänkar här o.s.v.

Utmaningen går ut den 28 februari kl 24:00.

Nu hoppas jag att ni vill vara med i denna utmaning.

Så kul detta ska bli, att få se vad ni hittar på i dessa färger. :)


Här kommer då mitt första bidrag.

Har fått en del gamla påskkort av min kära mor, och ett av dom hamnade på detta kort. De gröna pärlorna som hänger på organzabandet , kommer från ett halsband som min farmor hade. Farmor har varit borta i många, många år nu, men återvinninga är alltid bra.....

Ska se om tiden räcker till för mer alster till Lenas utmaning, för jag gillar verkligen färgvalet :-)

Det var allt för denna gång. Kram // Kikki

2 kommentarer:

Carina sa...

Smart att göra ett påskkort, det tänkte jag aldrig på... Fint kort du har gjort.

Lena B E sa...

Hejsan svejsan Kikki!
Åh så jättefint kort du gjort!! :)
I härliga glada färgtoner, det gillar jag!! :) Va kul att du återvunnit pärlorna från din farmors halsband. Vilken himla smart ide att använda gamla påskkort som motiv!! Toppenbra, det måste jag försöka komma ihåg till årets julkort när dom ska göras, jag har en jättehög som bara ligger till ingen nytta här.
Tack för ditt fina bidrag, hoppas du hinner med flera, det är bara roligt!
Ha det så bra.
Kramar från Lena