söndag 14 oktober 2012

Tio-i-topp...

Dagens datum, den 14e oktober, 1961 sändes radioprogrammet "Tio i topp" för första gången och nästan exakt ett år senare, den 13e oktober 1962 startade "Svensktoppen". 
Därför har Skrotboken valt  ett tema som heter just " Tio-i-topp".  Siffrorna 1-10 skulle finnas med på alstret, annars så var det fritt skapande...


Valet var ganska lätt, för det finns ju en modell som är tacksam att skapa av. En enkel Lo, men som säger det mesta...

Egengjord glimmermist(acrylfärg,vatten och perfect pearl), rubon, blommor,pärlswirl,chipboard bokstäver och thickers. Samt skriven text...  Färdigt!!!

Det har ju varit en jobbig sommar och sensommar för oss med pappas sjukdom och bortgång. Men denna lilla underbara tjej, gör livet så mycket lättare att leva. Det är ett privilegium att få vara med och uppleva att få barnbarn... Många säger att det är livets efterrätt, och jag kan bara hålla med...

Sitter och funderar på om jag ska sätta mej med sticken eller plocka fram lite papperspyssel. Har ju ogjort en hel del julkort, men det är ju lite drygt 2 månader kvar till jul. Så nog hinner jag...

Var rädd om varandra där ute // Kram

1 kommentar:

Karin sa...

Vilken söt Layout! Gullunge på fotot!
Tack för dina snälla ord inne hos mig! =) Visst var det så trist att stänga butiken, men hade jag aldrig startat den så hade jag ju ångrat ihjäl mig! =)
Ha en härlig söndag, kram K.