söndag 4 september 2011

Jag hoppade över No 16...

Nog för att jag inte är ett mattegeni, men att inte kunna räkna till 16 är illa *ler*...
Nåja, av no 16 blev det ett julkort.


Mycket stickles, både på bokstäverna och blommorna. Stämpeln kommer från... Ja, just det. Äh.. Jag ids inte gå och kolla. Mönsterpappret är från spillet.

Måste lägga på en rem om jag ska hinna med alla mina 100 alster. Jag ska på 2 pysselträffar i höst. 1-2 oktober har NorthernLightScrappers sin pysselträff. Och 22-23 oktober ska jag på HighCoastScrap sin träff i Ö-vik. Jag har aldrig varit där, men hört att det ska vara nåt speciellt. Sen så sticker vi till England och London första helgen i november. Jag fyller ju 50 i slutet på oktober, så då firar vi det tillsammans med bästa vännen CARINA och hennes goa gubbe... Och självklart ska vi leta upp nån scrapbutik...

Livet fortsätter i samma takt som förr. Vissa dagar går det riktigt bra, men så kommer det en dag så jag bara gråter. Värst är saknaden, för nu har jag förstått att mamma är borta. Och jag önskar henne inte tillbaka, för det liv hon levde var inte kul. Nu vet jag att hon slipper allt elände och det känns bra. På torsdag (8/9) ska vi ta ett sista farväl av henne, för då är begravningen. En tung dag som jag gruvar lite inför. Inte för min egen skull, utan för min pappas skull. Men vi är en familj med starka band, så vi ska nog fixa detta också...

Nu ska jag koka upp lite tevatten, och kanske att det blir en skorpa eller två till...

Glöm inte bort att berätta för dina kära hur mycket de betyder för er. En dag kan det vara försent...

Kram // Kikki

6 kommentarer:

Carina sa...

Fint kort du har gjort!! Ja det är bäst du snabbar dig att göra lite alster om du ska få handla nåt. Jag har då sett många fina stämplar... ;o) Kan inte annat än hålla med att det är viktigt att komma ihåg att det är här och nu vi lever, att man ska ta vara på det. Och tala om för varandra vad vi betyder förvarandra. Kommer att var amed dig i tanken på torsdag, jag vet att du hr en underbar familj runt dig den svåra dagen. Och du vet att jag är ett telefonnummer bort om det skulle behövas, du får ju använda det! När du vill! Kramen min käre vän!!

(Det är inte långt till november, det går fort!!)

onkis sa...

Det va ett riktigt fint julkort.

Samtidigt som det är såå jobbigt med begravning så kan det va skönt och få lägga det lite bakom sig, jag menar inte att du ska glömma din mamma,jag hoppas att du förstår hur jag menar.
Kramar!!

Unknown sa...

Jätte fint julkort.
Kram Elin

Marita Johansson sa...

Snyggt julkort.
Kram

Lene sa...

hej vännen!
Jättesnyggt julkort! MMM svårt det där med 100 alster om man ska iväg för då vill man ju handla!
Tänker på dig, du har en svår dag framför dig, det är dagen då allt sjukar in. I all sorg kan det också bli en ljus dag om man försöker att enbart ta fram alla fina minnen som alla har! Men visst är det tungt. Sänder dig många varma kramar!
/Lene

Lena sa...

Hej Kikki!
Det är ett jättefint julkort du har gjort.
Att gå på begravning är riktigt tungt. Samtidigt som det är skönt när det är över. Saknaden och tomheten kommer alltid att finnas kvar. Men fina minnen har man i sitt hjärta som man kan leva för och som gör allt lite lättare. Tänker på dig. Kram Lena