måndag 30 augusti 2010

Här pysslas i rasande fart.

Har haft en helg som gått i pysslets tecken. Gubbelubben och äldsta sonen Tobias har ägnat sig år jakt, så då har jag haft fritt fram. I lördags kom goa svägerskan Bm förbi och höll mej sällskap, alltid lika skoj...
Jag ångar på med mina 100 alster, och det märks inte bland mina prylar att det minskar. Vad kan det bero på???
I alla fall så är detta helgens pysslande: I kort, 2 askar som jag tagit mall efter minimagnum askar och 13 bokmärken... WOW! säger jag bara... Tipset och ideen till bokmärkena fick jag hos Essmo/Karin. Av de 13 bokmärkena är 8 redan tingade, så då blir det till att göra några fler längre fram.

Här kommer alla alster...


Ett beställningskort till en tjej som bara ääälskar Hello Kitty! Motiven hade hennes mormor sparat av en kartong.... Alltid bra med återvinning :-)

Så här blev askarna. De var hur roliga som helst att göra... Den undre bilden visar aken öppnad. Man kan tex fylla den med lite godsaker och ge bort...

Alla 13 bokmärkena... Så himla fina och så roliga att göra....

Det var allt för i dag. Ska iväg på scrapträff med våran super förening NorthenLightScrappers. Stina ska hålla i en workshop om att göra ett minialbum. Resultatet lär väl dyka upp här...

Kramar till er alla // Kikki

3 kommentarer:

Anna-Karin Öberg sa...

Alltid lika roligt att titta in på din blogg du har alltid något fint att visa. ad mycke du har hunnit med i helgen bra jobbat.
Ha en bra pysselkväll så får vi se resultatet sen i bloggen ...

kramisar A-k

Dilorf sa...

Så fina askar du gjort! Jag gillar den modellen åxå.. :D

Bokmärkerna är fina. Gillar den modellen. Lite annat..

Ha en bra dag!

Lotta sa...

vilka toksöta bokmärken...såna måste jag försöka få tid över att göra. Inte för att jag läser längre, men nån annan kanske gör det:)
Och asken var åxå helt underbar, underbar dekorerade.

Lycka till med dina 100 alster:)