fredag 15 juli 2011

Pite-Rönnskär...

I slutet på Juni var vi på en liten kryssning i Piteå Skärgård. Vi bokade biljett på Piteå Turistbyrå, och packade en kylbag med mat och dryck, och drog iväg ut på havet. Det blåste riktigt ordentligt, men ingen sjösjuka här inte...

Men vilken underbar dag vi hade. Fastän det blåste så var det aldrig kallt. Solen värmde där vi gick bland alla fiskestugor. Höjdpunkten(och då menar jag det) var att knalla alla de 163 trappstegen! upp i fyren... Och det var minsann ingen lek. Liten smal spiralstege, dålig kondis... Ni kan ju gissa hur det lät när man kom upp...

37 meter hög fyr...

Några fiskestugor sedda uppifrån...

Pite-Rönnskärs hamn från ovan...

Det var en riktig kanondag,  både jag och Thomas var nöjda och belåtna över dagen. När vi kom hem var vi hur  trötta som helst. Och talessättet " Sjön suger " stämmer till punkt och pricka!!!

Nu ska vi fara och hämta Simon i Älvsbyn på järnvägsstationen.  Han har varit hos kompis Jocke i Gävle i lite drygt 1 vecka. Nu längtar jag efter att få krama om " lillen "...

Kram till er alla // Kikki






4 kommentarer:

Anna-Karin Öberg sa...

Hej vilka fina bilder. Roligt att göra en sån utflykt man borde göra sånt oftare... Hoppas du har en bra sommar

// Anna-Karin

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej och en riktig glad sommar till dig också:)

Vilka underbara härliga bilder du delar med dig av:) Förstår mycket väl att ni hade en helt underbar utflykt:)

Hoppas att du har det bara bra och tar väl hand om dig själv:)
Tack snälla för din omtanke hos mig du är jo så himla god:)

Nu kommer jag ta en paus från pyssel och bloggen. Ska åka i väg med min kära sambo och segla bara oss två i Stockholms skärgård:) Blir riktigt mysigt att ta dagen som den kommer och ha mycket mys tid för veranda och att det bara är vi två:) Kan inte önska mig det bättre en såhär förutom underbart sommar väder:) Du kan väl hålla tummarna för mig med vädret är du snäll:)

Ha det bäst och önskar dig en jättetrevlig fredag och helg:)

Massor med kramar från din Lilla vän Inger:)

onkis sa...

Vilka härliga sommarbilder,ni hade verkligen en härlig dag!

Marita Johansson sa...

Vilka härliga bilder