lördag 16 juli 2011

Beslutet är taget...

Nu har jag bestämt mej för att göra 100 alster innan jag jag handlar nåt. Det gick ju bra förra gången, så det kommer nog att gå lika bra denna gång. Lite förbehåll har jag. Förbrukningsmaterial som lim och CS kommer jag att köpa om det skulle behövas. Likaså är jag ute efter blåa, turkosa och rosa blommor. Butiken i Piteå hade inget, så det blir till att shoppa på nätet. Annars tror jag att jag har grejer så jag klarar mej.
Har ju faktiskt fått tummen ur och beställt ett BIA kit från PY HOBBY. Som jag längtar tills jag får den... Sen så har jag beställt en hel del grejor från USA med min bästis CARINA. Hennes goa och underbara dotter har tagit med när hon kom hem därifrån. Beställningen vägde 10kilo! Så nog har hon fått kånka på tung resväska... Tack goaste Erika!!!

Jag har faktiskt gjort 2 kort som jag hade tänkt visa. Fastän det har varit varmt så in i tusan, så har jag pysslat lite. Men det har också varit på sena kvällen, och in på nattimmarna...


Det blev 2 " Bra att ha " kort. Blev faktiskt riktigt nöjd med slutresultatet...

Nu blir det till att ta en promenad med våra " taxametrar ".  De behöver ju också få lite frisk luft...

Ha en skön lördag... // Kikki

11 kommentarer:

Lisa-olsi sa...

Två fina kort med söta stämplar.
Själv skulle jag inte kunna hålla
mig från att handla så länge :)
Jag fick mitt BIAkit därifrån igår,
ska testa i helgen, hoppas det går bra.
Ha en trevlig helg.

Hozzan sa...

Hej vännen!

Jag tror jag ska "haka på" dig med 100 alster. Finns pysselgrejor så det bara dräller omm det. jag kopierar din ide med CS och förbruknings-artiklar + att jag ger mig själv rätten att utnyttja en del presentkort som inte har utnyttjats. ibland är det bra att ha "lite" rörigt omkring sig för då växer pysselkassan.

Ta hand om dig och tar du en "långpromenad" så har jag nybakta bullar.
Kramen
A

onkis sa...

2st jättefina kort!!
Jag skulle inte kunna hålla mig från att handla,måste ju passa på när det är rea m.m. :)

Marita Johansson sa...

Fina kort

Li@n sa...

Hittade hit via Lene...underbara kort du gör! Behöver inspiration för att komma igång igen så nu ska jag fortsätta att kika runt inne hos dig.

ha en fin dag!
/Lian

pojjo sa...

Super fina kort :D ja har själv funderat på detta med 100 alster innan shopping.. ja har så mycket produkter att ja skulle lätt kunna göra 1000 aslter *ler* men shopping tarmen drar alltid så ja vet inte om jag klarar hålla mig *ler*

Li@n sa...

Jag vet inte hur man gör en "skäms-på-mig-smileygubbe" så det får jag låta bli. Tänker närmast på att inte köpa något mer innan man gjort 100 grejer. Det kan antingen börja med att jag måste göra 98 altster innan kl, 6.30 imorgonbitti. Eller kan det betyda att jag och bästa vännen får stanna hemma från vår planerade lilla shoppingtur...frågan är bara vilket :-S Äsch, kan man vänta med att avlägga löftet till nästa vecka?

Ha det fint och på återseende!
Kram
Lian

Lene sa...

hej min vän!
så söta kort du har gjort! Jag kanske skulle ta fram min Tilda med parasol....
Ja du, man skulle nog gå med i denna klubb... men vet inte om jag kan hålla det!
ha en skön dag!
Kram lene

Titti sa...

100 igen, förstår dig.
Det blir en hel del även sånt
som inte används.
Hoppas ni har strålarna på er.
Här nere lyser den med sin frånvaro.
Kram från Titti

Titti sa...

Vill komma direkt......
sol. sol
Kram Titti

Britt-Inger sa...

Ett bra beslut egentligen, men undra om man skulle klara av det, nu när hösten närmar sig med allt nytt som kommer...
Ha nu en mysig helg med allt skapande och tokigheter ;O)
Kram, BI