torsdag 1 april 2010

Överraskad!

Jag har världens och jordens underbaraste älskling. Igår efter vi ätit middag och satt med en kopp kaffe, kommer han med en kartong. I kartongen är en LAPTOP!!! Han vet att jag aldrig skulle unna mej att köpa en egen dator... Ni kan ju tro att jag hade hakan nere i knäna :-)) Det tog ett tag innan jag fattade att det var MIN dator. Det här är Thomas sätt att visa hur mycket jag betyder för honom. Det äe inte mannen som alltid kommer ihåg att köpa en blomma på "våra"dagar, men att sätta i motorvärmaren en kall dag när jag ska iväg någonstans är mer hans stil. Och ärligt talat, så är jag lika glad åt det.
Vi är ett gammalt strävsamt par. Nu den 10 april har vi varit gifta i 28 år. 28 ÅR!!! Hugaligen vad tiden går...
Fastän vi varit tillsammans så länge, så pirrar det i mitt hjärta ibland när han kommer hem från jobbet. Det är en sån skön känsla, så oj,oj,oj.

Jag ska tala om att vi har en överlycklig Simon, nu när mamma fått egen dator. Hans kommentar till inköpet var: Nu slipper JAG allt skräpping på datorn. Skaffa dej ett USB-minne FORT!
Och det jag gjorde. In till stan idag och inhandlade ett, så nu blir det till att överföra en hel del saker från gammeln till nyingen...

Det var väl allt just nu. Jag lovar att återkomma med lite alster senare under helgen. Till dess vill jag önska alla mina underbara scrapparvänner en riktigt GLAD PÅSK....

Kramisar // Kikki

7 kommentarer:

Lena B E sa...

Men jösses! Det var inte illa. Lyckliga dig nu då och Simon med hi hi. :)
Förstår att du är glad nu.
Jag vill önska dig en rikigt god och Glad Påsk min vän! Ha en riktigt skön helg!
Kramar från Lena

Lena sa...

Hej Kikki!
jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser om din man. Jag har en go gubbe här med. Han brer en macka till mig och öppnar yoghurten till mig innan han går till jobbet. Förstår du är glad och även sonen, en egen dator! Härligt. Ha en bra fortsättning på Påsken. Kram Lena

Anonym sa...

Grattis, grattis du är väl värd en egen dator!
Kram/Bm

Anna-Karin Öberg sa...

Grattis till den nya datorn. Håller med om att du har en snäll man, den vardagliga & spontana omtanken värmen hjärtat.


Ha det bra/A-K

Lena B E sa...

Wow en egen laptop! :O Det var inte illa, vilken otroligt snäll man du har!! :D
Förstår att sonen är lika lycklig som dig nu då. :) Nu har du att göra med att lära dig den nya datorn och föra över allt från den gamla.
Hoppas allt är bara bra?!
Kramar från Lena

Lotta sa...

Men shit vad gulligt av honom!!!! Vilken underbar karl du har!!! Och vad häftigt att ha varit gifta i 28 år...Underbart!!

Ha det gott min vän!
Kram

Frusvea sa...

Åh vilken fantastisk överraskning! Du har nästan världens gulligaste karl, för jag har den den bästa hihi. Grattis Kikki, nu kan du sitta i soffan och surfa skräpping hela dagarna :)
*kram på dig lappgumman*